Img Hero Vacatures 01
Img Hero Vacatures 02
Img Hero Vacatures 03

Afdelingsmanager OOP - MLC202400

Solliciteren Je kan nog reageren tot 20-05-2024
Omschrijving vacature

Afdelingsmanager OOP - MLC202400 - 0,8 - 1,0 FTE - Eerste aanstelling, uitzicht op vast

Vakgebied: Leidinggevende functies
Locatie: Merletcollege - Cuijk
Omvang: 0,8 - 1,0 FTE
Dienstverband: Eerste aanstelling, uitzicht op vast
Startdatum: 01-08-2024

Het Merletcollege is een streekschool voor voortgezet onderwijs met locaties in Cuijk, Grave, Mill en Velp. Het is een school met een prettige sfeer. Elke leerling voelt zich gezien en gehoord. Er is veel persoonlijk contact tussen docenten en leerlingen. Dat is het beeld dat we vaak terugkrijgen van leerlingen, ouders en medewerkers. Die sfeer willen we de komende jaren heel graag vasthouden en waar mogelijk versterken. We hebben ambities om het onderwijs beter af te stemmen op wat leerlingen nodig hebben voor de wereld van morgen. We geven onze leerlingen een actievere rol in wat en hoe zij willen leren. Dat doen we aan de hand van drie kernwaarden (participeren, persoonlijk en plezier) die onze koers bepalen. Samenwerken aan de toekomst van jongeren, daar staan we voor.

AFDELINGSMANAGER 0,8 – 1,0 FTE (schaal 11)

Je geeft functioneel en hiërarchisch leiding aan de medewerkers van onze onderwijsondersteunende diensten:

  • Leerlingadministratie
  • Receptionistes
  • Conciërges
  • ICT
  • Roostermakers

Je bent een verbinder die ervoor zorgt dat iedereen zijn of haar werk goed kan uitvoeren. Je bent toegankelijk en goed bereikbaar als iemand je nodig heeft, je geeft het team vertrouwen om de werkzaamheden goed uit te voeren, en creëert dankzij heldere kaders ruimte voor medewerkers om hun professionele verantwoordelijkheid te kunnen nemen. Je staat voor je team, behartigt hun belangen en indien nodig, dan spring je bij. Je bent een positief kritische sparringpartner die zich realiseert dat de kennis bij de medewerkers ligt en dat het jouw rol is om je collega’s goed te bevragen en uit te dagen om de juiste keuzes te maken. Je blijft in verbinding en beschikt over het vermogen om medewerkers mee te nemen in visie en beleid. Je bent bovendien alert op en sensitief voor goede communicatie en informatie tussen alle geledingen in de school. In de functie van afdelingsmanager ben je verantwoordelijk voor alle operationele zaken met betrekking tot huisvesting en integraal verantwoordelijk voor de leerlingadministratie, de conciërges, receptie, rooster en ICT van het Merletcollege. Je hebt zorg voor en visie op de leerlingadministratie, ICT, roosterzaken, receptie en facilitaire zaken en geeft leiding en sturing aan de onderwijsondersteunende processen.

Je treedt naar buiten als het gezicht van de school met betrekking tot alle dagelijkse bedrijfsvoeringszaken. Ook zoek je actief de verbinding met scholen in de regio om tot een samenwerking en mogelijke vervlechting van diensten te komen. Je rapporteert aan de manager financiën, planning en control.

Wat ga je doen?

  • Functionele en hiërarchische aansturing van de conciërges (leerling)administratie, receptie/telefonie, ICT en roosterafdeling.
  • Verantwoordelijk voor de dagelijkse facilitaire zaken met betrekking tot huisvesting.
  • Budgetverantwoordelijkheid (opstellen afdelingsbegroting, monitoring en verantwoording).
  • Verantwoordelijk voor eventuele vervlechting stafafdelingen met Elzendaalcollege/Metameer.
  • Optimalisatie en waar nodig harmonisatie van de ondersteunende processen van de verschillende locaties.
  • Planning en organisatie: verantwoordelijk voor de planning en ondersteuning bieden bij de uitvoering van de werkzaamheden. Je coördineert de dagelijkse activiteiten en zorgt voor een optimale inzet van middelen.
  • Verantwoordelijk voor de dagelijkse ICT-faciliteiten van de school en het opstellen van een visie.
  • Verantwoordelijk voor het beheer van faciliteiten: toezicht houden op de facilitaire zaken van de school, waaronder het onderhoud van het gebouw, de inkoop van benodigdheden en de naleving van veiligheidsvoorschriften. Initiatief nemen voor verbeteringen en efficiency in het beheer van de faciliteiten.
  • Verantwoordelijk voor een nauwkeurige registratie en bijhouden van leerlinggegevens en andere administratieve taken. Je zorgt ervoor dat alle processen voldoen aan de geldende regelgeving en normen (AVG).
  • Verantwoordelijk voor het onderwijsrooster (basisrooster en dagrooster). Je begrijpt het verband tussen beleid en de impact op het rooster en signaleert tijdig en proactief eventuele knelpunten.
  • Samenwerking met het MT om de algehele doelstellingen van de school te bereiken. Je communiceert helder en effectief met alle belanghebbenden om ervoor te zorgen dat de ondersteunende diensten naadloos aansluiten bij de behoeften van de school.

Wat verwachten we van jou?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Een positief-kritisch en inspirerende sparringpartner
  • Zowel schriftelijk als mondeling communicatief vaardig
  • Planmatig, gestructureerd, cyclisch werken en organisatorisch sterk
  • Toegankelijk, verbindend en empathisch leider
  • Servicegerichte, dienstverlenende en praktijkgerichte houding
  • Een teamspeler
  • Je geeft vertrouwen en verantwoordelijkheid.
  • Ervaring in het onderwijs is een pré
  • Kennis en ervaring met gebouwbeheer, ICT en rooster is fijn
  • Je hebt een proactieve werkhouding, kunt goed luisteren, doorvragen, analyseren en samenwerken.
  • Je hebt een goede balans tussen mens- en taakgerichtheid.

Competenties:

  • Resultaatgerichtheid
  • Organisatiesensitiviteit
  • Servicegerichtheid
  • Oplossingsgericht
  • Flexibel

Wat bieden we je?

Een uitdagende functie in een dynamische werkomgeving waar veel ruimte is voor jouw ideeën en initiatieven. Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de intentie deze aansluitend om te zetten naar een contract voor onbepaalde tijd.

  • Inschaling in schaal 11 van de cao VO, afhankelijk van kennis en ervaring, met een salaris variërend van € 3186,- tot € 5862,- bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband. Het salaris is conform cao OMO.
  • Goede aantrekkelijke en aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering (8,33%), een OMO specifieke eindeschooljaarsuitkering, een sportbudget en fiscale regelingen voor de aanschaf van onder andere een fiets, een mobile device of museumjaarkaart.
  • Uitgebreide scholingsmogelijkheden en brede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en professionalisering.
  • Mogelijkheid om hybride te werken. Bovenal krijg je veel tijd voor jezelf. Naast de ruime hoeveelheid verlofdagen en schoolvakanties vrij, krijg je de creatieve ruimte om de dingen op jouw manier aan te pakken.
  • Een goed pensioen bij ABP.
  • Een veelzijdige baan met gezellige collega’s in een werkomgeving waarbij vertrouwen, vrijheid, plezier en verantwoordelijkheid belangrijk zijn.

Meer informatie?

Meer informatie over het Merletcollege is te vinden op onze website, www.merletcollege.nl

Herken jij jezelf in dit profiel en heb je eventueel aanvullende vragen over deze vacature, dan kun je contact opnemen met Marco Mikkers, manager financiën, planning en control, via 06-18126548 of e-mail: m.mikkers@merletcollege.nl.

Voor vragen over het sollicitatieproces of de arbeidsvoorwaarden neem je contact op met de HR-adviseur Gerlanda Vervoort via 06-52054417 of g.vervoort@merletcollege.nl.
Let op: de school is in verband met de meivakantie niet bereikbaar t/m 5 mei 2024.

Solliciteren?

Ben je geïnteresseerd? Via de ”Solliciteren” knop op deze pagina ontvangen we graag je cv en motivatiebrief. Richt jouw sollicitatie met cv en je brief aan mevrouw I. Heere, rector Merletcollege. Indien van toepassing krijgen interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang op externe kandidaten. Solliciteren kan tot en met 19 mei 2024. De gesprekken worden zo spoedig als mogelijk gepland. We kijken uit naar je sollicitatie!

Wij werven onze nieuwe collega graag zelf, acquisitie stellen wij niet op prijs.

In het kort
  • Merletcollege
  • Cuijk
  • FTE: 0,8 - 1,0 Betreft: Eerste aanstelling, uitzicht op vast Start: 01-08-2024
Vragen? Neem contact op met:
Al in dienst bij OMO? Solliciteer dan via Selfservice

Kom ook werken bij OMO

... want werken bij OMO maakt meer mogelijk!

Icon Coggle Person
Een uniek carrièreperspectief waarin je ambities kunt waarmaken
Icon Badge
Keuze uit diversiteit aan onderwijsvormen en typen scholen
Icon Growth
Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
Icon Future
Meewerken aan toekomstgericht onderwijs
Meer vacatures Arbeidsvoorwaarden